מרפאת עידנים - טיפים לתזונה בחגים
 טיפים לתזונה בחגים     
דף הבית >> ספריית הטיפים שלנו >> טיפים לתזונה בחגים
 
 
 
איך לאכול בחגים ולשמור על המשקל
 

עלייה במשקל בחגים אינה גזירה משמים, תמיד ניתן להגביר את הפעילות הגופנית ולבחור נכון את המזון שאנו אוכלים.

חשוב לזכור את שלושת מילות הקסם לתזונה בריאה: 

לפניכם מספר עצות, כיצד ניתן לעבור את החגים רזים ומאושרים:

 לאכול קודם עם העיניים

לפני שמעמיסים בצלחת, מומלץ לעשות "סיבוב בופה" או לשאול את המארח מה בתפריט וכך לבחון מה באמת רוצים לאכול ומה הכי אטרקטיבי.
ישנם מאכלים שאנו אוכלים רק פעם או פעמיים בשנה. מותר ואף רצוי ליהנות מהם, אם כי במנות קטנות. יחד עם זאת, על מאכלים שאוכלים כל השנה אפשר לוותר או לצמצם כמויות. מומלץ לוותר על תוספות של לחם, מאפים ופסטה. 

 שימו לב לגודל המנה

אל תגזימו בכמויות.מומלץ להשתמש בצלחת קטנה וצלחת גדולה. הצלחת הקטנה מיועדת למנה עיקרית אחת וטעימות קטנות מהתוספות. הצלחת הגדולה מיועדת לסלטים ומגוון ירקות מבושלים שמהם ניתן לאכול ללא הגבלה.

 העדיפו מזון אפוי וצלוי על מזון מטוגן

בחרו מנה עיקרית בשרית אפויה, או מבושלת ולא מטוגנת. טיגון עלול להכפיל את כמויות השומן והערך הקלורי.


 אל תגיעו לארוחות מורעבים

יש לאכול במהלך היום ארוחות קטנות ומסודרות כל שלוש שעות ובשום אופן לא לצום.
כשמורעבים אוכלים כל דבר, גם מאכלים לא טעימים במיוחד ובכמויות הרבה יותר גדולות.
שלוש שעות לפני ארוחת החג, מומלץ לאכול ארוחה קלה, שיכולה להכיל מרק ירקות או פרי + אגוזים או סלט + טחינה/טונה או יוגורט + גרנולה.

 התחילו את הארוחה במרק ירקות או סלט גדול

כדאי להתחיל את הארוחה עם מרק ירקות עשיר או סלט. אלה דלים בקלוריות, משביעים ומגבירים חילוף חומרים.


 לאט, לאן אתם ממהרים?

איכלו לאט, לעסו היטב את המזון. התענגו על כל ביס. עשו הפסקה של כמה דקות בין המנות. תהנו מהחברה ועזרו לפנות ולהגיש. תחושת השובע מגיעה תוך עשרים דקות מתחילת הארוחה.



 מומלץ להימנע משתייה ממותקת

במשקאות הממותקים והאלכוהול יש כמויות ענקיות של סוכר וקלוריות.
אם כבר שותים, שתו מים (אפשר גם סודה) עם מעט לימון, מים עם צמחים (נענע, מרווה, עשב לימון).

 קינוח - אל תוותרו אך בחרו בחכמה!

פרוסת עוגת שוקולד/שמנת יכולה להכיל כ - 600 קלוריות. בחרו קינוח פחות עשיר: עוגת דבש, סלט פירות, גלידה דלת שומן. אם קשה לוותר על הדבר האמיתי - בקשו מראש שליש מנה ותתענגו על כל ביס.

 אין תירוצים! לא מוותרים על פעילות גופנית!
 
הסוד בדיאטה הוא להוציא יותר אנרגיה ממה שמכניסים, לכן הוציאו יותר אנרגיה באמצעות פעילות גופנית - הקפידו על לפחות 30 דקות של הליכה נמרצת ביום.

  תשאירו מקום גם למחר

לא צריך לאכול הכל בארוחה אחת. לא לדאוג, ישאר אוכל גם למחר...
 


זיכרו! השקעתם כל כך הרבה מאמץ בהורדה/שמירה על המשקל, לא חבל??!
 
עוד בנושא
  • הכירו את "שיטת עידנים לניקוי כבד" - 3 פגישות שיפיקו את המיטב מגופכם. כל מה שרציתם לדעת על ניקוי רעלים מהכבד.
  • כמובן שלא נשאיר אתכם בלי מתכון:
    • נבטים - מזון העל האביבי, תקופת חג האביב היא תקופה מעולה להחזיר לגוף את יכולות החידוש והגדילה שלו. נבטים עושים זאת נפלא!



בברכת חג שמח ושנה טובה!

עירית אדן, נטורופתית N.D
מרפאת עידנים 09-7430045
רפואה עתיקה - בעידן חדש
הבית לבריאות המשפחה


אהבתם? הטיפ עזר לכם? שתפו אותי בפייסבוק
בא לכם לפרגן או לשאול ? אתם מוזמנים לעשות זאת כאן למטה
הגעתם לכאן במקרה? אתם רוצים לקבל עוד טיפים שיעזרו לכם לשמור על בריאותכם ובריאות משפחתכם?
 
 
 


Go Back  Print  Send Page

   תוכן אתר זה הינו לצורכי מידע בלבד ואינו מיועד לאבחנה או טיפול של כל מצב רפואי כל שהוא

עמוד הבית  |  צוות המומחים של עידנים  |  הקטנטנים של עידנים  |  מתנות לבחירתכם   |  סרטונים  |  צרו עמנו קשר

                        מפת האתר  |  חזור למעלה 

מרפאת עידנים | רחוב הצומת  9, כפר סבא | 09-7430045 | clinic@idanimclinic.co.il | כל הזכויות שמורות  |  צור קשר 
לייבסיטי - בניית אתרים