מרפאת עידנים - Nutrition_in_pregnancy_Guide
תקופת ההיריון דורשת הכנה מוקדמת של גוף האישה, על מנת לאפשר את המצע הטוב ביותר להתפתחות העובר ברחם.
במיוחד עבורכן, הנשים המתכננות את הריונן, הכנו מספר טיפים, אשר יסייעו לכן להכין את גופכן בצורה הטובה ביותר.
ברזל:
  הברזל הוא רכיב מרכזי בדם וקשור להזנת הרקמות והתאים בחמצן.
  חסר בברזל מעלה את הסיכון להפלה טבעית, לידה בטרם עת או משקל נמוך של התינוק בלידה.
  מזונות עשירים בברזל:
  בשר אדום רזה (כבד - עדיפות לאורגני), עוף ודגים, פירות יבשים, אגוזים, ירקות ירוקים (ברוקולי, תרד, אפונה), ירקות ירוקים עליים (פטרוזיליה, כוסברה), דגנים מלאים (קינואה, גריסים), קטניות (שעועית לבנה, טופו, עדשים, סויה), טחינה משומשום מלא, זרעי פשתן.
   
חומצה פולית:
  חשובה לבניית על תאי הגוף וחיונית לחילוף החומרים
  יעילה למניעת מומים מולדים במערכות החיוניות של המוח והלב, בעיקר כאשר נלקחת לפני ההפריה ובשבועות הראשונים אחריה.
  מזונות עשירים בחומצה פולית: 
  ירוקים עליים (כרוב, תרד, עלי חרדל), ברוקולי, אספרגוס, שעועית ואפונה מיובשות, עדשים, דגנים וגרעינים, פירות הדר, תפוזים ותותים, אבוקדו, מיץ עגבניות, דלעת.
   
ויטמין B12
  חלק חשוב בהמוגלובין, הקושר את החמצן לדם.
  מקורותיו בעיקר מהחי: בשר, דגים, ביצים (בעיקר חלמון).
לא כדאי לשתות תה (המכיל קפאין) כיוון שהוא מפריע לספיגת ברזל ו 
B12.
   
סידן:
  העובר המתפתח זקוק לסידן על מנת לפתח עצמות ושיניים בריאות, לב, שרירים, מערכת עצבים בריאה ועוד. לשם כך הוא זקוק לכמות מספקת של סידן אותו הוא מקבל מהאם. על כן העלאת מאגרי הסידן בגוף לקראת ההריון חשובה בהחלט.
  הגברת הסידן:
  נמצא בשפע באצות ים (ניתן להשיג בחנויות הטבע) כדוגמת היג'יקי (hijiki), וואקמה (wakame), קומבו (kombu). מזונות נוספים - עשב חיטה ושעורה, שקדים, אמרנט, פטרוזיליה, אגוזי ברזיל, אגוזי לוז, שומשום מלא (טחינה מלאה), סרדינים, זרעי פשתן, חומוס, עלי סלק קינואה ועוד.
  מזונות הפוגעים בספיגת הסידן בגוף:
  קפה, משקאות קלים, עודף חלבונים (בעיקר בשר), עודף סוכר ומלח, אלכוהול, עישון, מחסור בפעילות גופנית, עגבניות, חצילים, תפו"א.
   
המעטה בצריכת קפה:
  נשים הצורכות קפה, יחד עם דיאטה רווית שומן, מסתכנות בהגברת הסיכון בהפלה ומומים מולדים. הקפה פוגע בקולטנים הנמצאים במעי הדק וכך מפריע לספיגת המזון לגוף.
   
ניקוי הגוף ממזונות מעובדים:
  קמח לבן, סוכר לבן, צבעי מאכל, מזון מרוסס מאוד. אלו מזונות המזיקים לגוף ולא מספקים לו את החומרים הנדרשים באיכות הטובה ביותר, ויחד עם זאת יוצרים עומס גדול על הכבד, הנדרש לסנן את הרעלים.
   
העדפת מזון מלא:
  אורז מלא, חיטה מלאה, טחינה מלאה ועוד. שימוש בדבש, מולסה או לתת במקום סוכר לבן ותחליפים מלאכותיים.
   
ירקות ירוקים:
  עשירים באומגה 3, חומצה פולית, מגנזיום ועוד חומרים חיוניים בהריון.
  עשב חיטה ועשב שעורה מומלצים ועשירים מאוד ברכיבים אלה. פטרוזיליה, כוסברה, ברוקולי, אפונה.
   
מזונות חריפים:
  הרפואה הסינית ממליצה להמעיט ואף להימנע לחלוטין ממזונות חריפים וחריפים מאוד בשלבים הראשונים להריון, מכיוון שהטעם החריף יוצר תנועת אנרגיה חזקה מידי והחוצה מהגוף, בעוד אנו רוצים לשמור את האנרגיה מרוכזת בתוכו לצורך אחזקת העובר והזנתו.
   
פעילות גופנית:
  חשוב לשלב פעילות גופנית כחלק משגרת יומך, לשמירה על חיוניות הגוף וערנות.
   

חוסר פריון או קשיים בכניסה להריון הינו מצב נפוץ במאה ה 21.
תזונה נכונה ומותאמת אישית היא אחד הדברים החשובים ביותר שיכולים לשנות את המערך ההורמונלי בגוף, לספק את החומרים הדרושים לבניית רירית הרחם ויצירת רירית עבה ופורייה המוכנה להשרשת העובר והכנה מנטאלית של האם להריון.


התאמה אישית של המזון נעשית בהתאם למצב האישה, גילה והמערך ההורמונלי שלה ותורמת רבות להעלאת הפוריות אצל האישה והיכולת להיכנס להריון. 

פני אלינו עוד היום לבניית תפריט אישי מותאם למצבך הבריאותי והכנת גופך להריון תקין.


 
מרפאת עידנים
הבית לבריאות המשפחה
09-7430045

Go Back  Print  Send Page